با عنوان :  

مطالعه فناوری اطلاعات در  حوزه بانکداری

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی گردد

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

***ممکن می باشد هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد

یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود اما در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل و با فرمت ورد موجود می باشد***

اظهار مسئله

توسعه و کاربری فناوری اطلاعات در حوزه های مختلف به ویژه در حوزه بانکداری، حاصل قابلیت های فناوری اطلاعات می باشد که امروزه در دنیای کسب و کار با اقبال فراوان رو به رو شده می باشد. بشر هزاره سوم در کوشش می باشد با شتاب دادن به طریقه توسعه و کاربری فناوری اطلاعات در بخشهای مختلف نظام اجتماعی از الگوی سنتی فاصله بگیرد و الگویی جدید، متناسب با الزامات عصر اطلاعات ایجاد کند. دانلود متن کامل در سایت sabzfile.com

در این زمینه بسیاری از تامین کنندگان کالا وخدمات، طی دهه­های اخیر به سرعت به سرمایه گذاری روی فناوری­های جدید ارائه خدمات به مشتریان، به عنوان راهی برای کنترل هزینه­ها، جذب مشتریان جدید و شکل گیری انتظارات مشتریان روی آورده­اند و بهره گیری از این فناوری­های جدید همانند فروش اینترنتی را به عنوان یک ضرورت راهبردی در دستور کار خود قرار داده می باشد.

فروش اینترنتی یکی از شاخه های بازاریابی الکترونیک می باشد که در آن به مشتریان این امکان داده میشود تا از طریق اینترنت و با بهره گیری از وب سایت طراحی شده توسط شرکتها، از دامنه وسیعی از خدمات بهره گیری نمایند.

اگرچه اینترنت روش ارایه محصول شرکت ها را متحول کرده می باشد اما مطالعات کمی در مورد پذیرش این خدمات از سوی مشتری صورت گرفته می باشد. در واقع، مشتریان به سادگی به تجارت های تحت وب اطمینان نمی کنند و اطلاعات خود را در اختیار آنها قرار نمی­دهند. از طرفی   می­توان گفت اطمینان مجموعه ای از تمایلات مشتریان برای شرکت در معاملات تحت وب را در برمی­گیرد. اطمینان مصرف کنندگان به تجارت الکترونیک در مقایسه با معاملات رو در رو دارای ابعاد منحصر به فردی مانند بهره گیری گسترده از تکنولوژی در معاملات، طی مسافت، ماهیت غیر شخصی محیط اینترنت می باشد.

اینترنت مزایای زیادی هم برای فروشندگان و هم برای مشتریان خود داشته می باشد، با بهره گیری از این فناوری نه تنها مشتریان می­توانند در هر زمان و مکان خرید خود را انجام دهند، بلکه کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری را برای فروشگاه­ها نیز به ارمغان آورده می باشد.

بر اساس آمار چاپ گردیده بر روی وب سایت اینترنت ورد استتس تعداد کاربران اینترنت ایران در سال 2011 نسبت به سال گذشته 3 میلیون و 300 هزار و نسبت به سال 2009 در حدود 4 میلیون و 300 هزار نفر افزایش داشته می باشد. آمار این وب سایت در سال 2010 تعداد کاربران ایرانی را 33 میلیون و 200 هزار نفر اعلام کرده بود در حالی که آمار جدید این وب سایت تعداد کاربران ایرانی را 36 میلیون و 500 هزار نفر اعلام کرده می باشد، تعدادی که بیش از نیمی از کاربران اینترنت در کل خاور میانه را تشکیل داده می باشد در حالی که بهبود چندانی در سرعت و کیفیت ارائه خدمات آن نظاره نمیشود. با در نظر داشتن مزایای خرید اینترنتی و آمار بالای کاربران اینترنت در ایران آمارها نشان دهنده ی عدم بهره گیری از ظرفیت کامل فضای مجازی برای ارائه ی این خدمات می باشد و حاکی از آن می باشد که کمتر از 40%دارندگان کارتهای بانکی خرید اینترنتی انجام میدهند. (مرادی و دیگران، 1389 ).

پذیرش خدمات الکترونیکی توسط مصرف کنندگان و تمایل به بهره گیری از هر یک از خدمات مانند خرید اینترنتی ارتباط مستقیم با ادراک آنها از ویژگی خدمت مورد نظردارد (مرادی و دیگران1389).

پس با در نظر داشتن مطالب فوق مطالعه این مطلب که اطمینان مصرف کننده در خریدهای الکترونیکی چه تأثیر و تأثیری دارد می تواند مانند سؤالات اساسی این پژوهش باشد.

2.1 ضرورت و اولویت پژوهش

مطالعات متعددی نشانگر این می باشد که ریسک ادراک شده و اعتماد به عنوان دو عامل تاثیرگذار در رفتار افراد پیش روی بهره گیری از خدمات اینترنتی مطرح می­باشد. ریسک ادراکی را میتوان به عنوان ادراک از امکان رخداد پیامدهایی مغایر با پیامدهای مطلوب به دلیل بهره گیری از خرید اینترنتی در زمینه های روانی، اجتماعی، زمان، حریم شخصی، مالی و عملکردی تعریف نمود، در واقع ریسک ادراکی در بافت خرید اینترنتی به امنیت و قابلیت اعتماد معاملات و تبادلات از طریق اینترنت تصریح دارد.

در حوزه خدمات، خدمات مالی در مقایسه با انواع دیگر خدمات اکثرا به خاطر پیچیدگی و غیر قابل مقایسه بودن با محصولات خدماتی و درجه بالایی از ریسک مربوط به تصمیم گیری برای خرید، خدمت منحصر به فردی در نظر گرفته می­گردد (کاظمی و مهرورزی، 1389). ریسک ادراک شده به عنوان یک مفهوم روانشناسی یکی از عوامل اصلی در عدم بهره گیری مشتریان از خدمات خرید از طریق اینترنت مطرح می­گردد، در حالی که روانشناسان اجتماعی اعتماد را به عنوان عامل اصلی کاهش دهنده ریسک که بر این مشکل غلبه می­کند، ارائه می­کنند.

اعتماد عبارت می باشد از انتظاری که گفته، قول یا حرف دیگری قابل اطمینان می باشد (غفاری آشتیانی و دیگران، 1390). اعتماد به عنوان یک فاکتور ضروری در معرفی یک محصول یا سرویس جدید در حیطه تکنولوژی اطلاعات (مثل بانکداری اینترنتی) مطرح می­باشد، اعتماد در خرید اینترنتی انتظاراتی می باشد که یک سرویس یا محصول خرید اینترنتی بایستی برآورده کند یا تعهداتی می باشد که بایستی انجام دهد.

اعتماد به عنوان قلب سیستم خرید اینترنتی مطرح شده می باشد، در واقع اعتماد به عنوان عنصری مهم بر رفتار مصرف کننده تاثیر میگذارد و موفقیت پذیرش تکنولوژیهای جدید را تعیین می­کند.

با در نظر داشتن طریقه رو به گسترش و توسعه فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیکی و تأثیر اینترنت در سراسر جهان و مانند ایران میتوان نتیجه گرفت که در نظر داشتن این موضوعات و برنامه ریزی در جهت آنها یک ضرورت اجتناب ناپذیر می باشد.

یک برنامه ریزی خوب و مناسب آن می باشد که با شناخت دقیق معضلات و موانع از یک طرف و شناخت منابع و پتانسیلها از طرف دیگر همراه باشد. در این راستا مبحث شناسایی ریسک ادراک شده در بهره گیری از فروشگاههای اینترنتی شایان توجه و مطالعه میباشد.

همچنین با در نظر داشتن وجود ارتباط مثبت بین طول ارتباط مشتری با ادراک و پنداشتی که مشتری از اندازه قابل اعتماد بودن دارد، لزوم شناخت ریسک ادراک شده توسط مشتریان و مدیریت بر آنها در جهت کاهش ریسک و جلب اطمینان هر چه بیشتر مشتریان، بیشتر احساس می­گردد (مرادی و دیگران، 1389).

با در نظر داشتن مطالب فوق و محرز شدن تأثیر و اهمیت متغیرهای اعتماد و ریسک ادراک شده در بهره گیری از خدمات اینترنتی پژوهش حاضر به دنبال مطالعه تأثیر همزمان این دو متغیر بر پذیرش خدمات بانکداری اینترنتی می باشد.

3.1 سوالات پژوهش

سوالاتی که ما در این پایان نامه به دنبال پاسخ به آنها هستیم عبارتند از:

  1. ریسک ادراک شده از خدمات خرید اینترنتی با بهره گیری از این خدمات چه ارتباط ای دارند؟
  2. اطمینان مشتریان به فروشگاه­های اینترنتی با ریسک اداراک شده بهره گیری از خدمات آنها چه ارتباط ای دارند؟
  3. اطمینان مشتریان به فروشگاه­های اینترنتی با ادراک مشتریان از توانایی آنها برای ارائه خدمات اینترنتی چه ارتباط ای دارند؟
  4. اعتماد مشتریان به توانایی فروشگاه­های اینترنتی برای ارائه خدمات با قصد بهره گیری از این خدمات چه ارتباط ای دارند؟

4.1 اهداف پژوهش

با در نظر داشتن رقابتی شدن فضای اقتصادی، در نظر داشتن نیازهای مشتریان و رفع آنها به عنوان یک هدف کاربردی، این پژوهش می تواند تا حد زیادی بنگاههای مورد مطالعه را در رسیدن به جایگاهی بالاتر از سایر رقبای خود موفق کند.

با اینکه گسترش فناوری­های رایانه­ای راهی نو به سوی بازارهای جدید در سراسر دنیا گشوده می باشد و اکثر شرکت ها در کشورهای مختلف وارد این عرصه از تجارت شده اند، در کشور ما در نظر داشتن این امر مغفول مانده می باشد در حالی که با در نظر داشتن شرایط اقتصادی کشور می تواند سودآوری زیادی را برای شرکت های داخلی داشته باشد البته اگر با نیازهای مشتریان و جامعه مطابقت داشته باشد.

اهداف کاربرداری: با در نظر داشتن ماهیت موضوع تمامی شرکت های فروش اینترنتی و شرکت هایی دیگر که در راستای گسترش خدمات و فروش الکترونیکی گام بر می دارند می توانند جرء بهره برداران این پژوهش باشند.

5.1 تبیین اجمالی روش پژوهش

1.5.1 تبیین کامل روش پژوهش بر حسب هدف، نوع داده ها و چگونگی اجراء
جستجو در سایت :   


از آنجا که در این پژوهش محقق به دنبال چگونه بودن موضوع می باشد به طوریکه شامل جمع‌آوری اطلاعات برای پاسخ به سؤالات مربوط به وضعیت فعلی موضوع مورد مطالعه می گردد و هم جنبه کاربردی دارد و هم جنبه مبنایی، که در بعد کاربردی از نتایج این تحقیقات در تصمیم‌گیری­ها و سیاست‌گذاری­ها و همچنین برنامه‌ریزی­ها می­توان بهره گیری نمود، از روش پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی و علی برای مطالعه این موضوع بهره گیری خواهد گردید.

متن کامل را می توانید دانلود نمائید

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   دانلود پایان نامه ارشد : روشی انتخابی برای راه رفتن از بغل در روبات انسان­ نما

زیرا فقط تکه هایی از متن پایان نامه در این صفحه درج شده (به گونه نمونه)

اما در فایل دانلودی متن کامل پایان نامه

 با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند

موجود می باشد

تعداد صفحه :100

قیمت : 14700 تومان

***

—-

پشتیبانی سایت :       

****         serderehi@gmail.com